Tuesday, April 21, 2015

SAIKKUSARJA: Koiran hoito, treenaaminen, ulkoilutus kipsijalan kanssa. OSA 2

Toi päiväkirja nimitys on nyt tähän sarjaan huono nimi, sillä kirjoittelen tätä blogia kuten ennenkin noin kerran viikossa. LYHYTTÄ päiväkirjaa päivittelen sitten useammin, varsinkin treenikautena.


Viikko taas mennyt SAIKKUA...yksi viikko vähemmän  siihen 7.6 kun se vihdoinkin pitäis loppua,  ja toivottavasti!

Ekalla  ja tokalla viikolla  Kepo oli vielä lähistöllä töissä (pääsi illoiksi kotiin) ja teki aamulenkit ja Degeri-järven ympäri tunnin lenkit illaisin Luckyn kanssa.



Ja laittoi minulle ihanan aamiaisen ja päivällisen ...olin kuin hienoimmassa hotellissa <3
Päivät sitten olin yksin Luckyn kans....jolloin tietenkin sattuu ja tapahtuu kaikenmoista.

Ruokakippo oli unohtunu pihalle, joten lattialle oli ruoka kaadettava...
No, Luckyhan on syönyt ensimmäiset 4 vuotta ulkona ruoka maahan ripoteltuna
laajemmalle alueelle kuin tuo kasa nyt tuossa ;)

Ruokakippoja olis, mutta ei niin vaan saa hypeltyä  kyynärsauvoilla ja alahyllyiltä haettua.Keittiöön en pääse pyörätuolilla, joten loppupätkät hypittävä yhdellä jalalla ja molemmat kädet on 'jumis' kyynärsauvoissa. Nyt tajuan sen kun yksi koiraharrastaja kertoi, että tarvii isotaskuisen villatakin tai jotain jolla siirtää tavaraa...Muuten ei tavaroita saa millään siirtymään. Nyt alkaa tuo oikean jalan, jossa kans ne nivelsiteet on rikki, niin myös polvi oleen kipeenä....Ei hyvä ollenkaan =(

Joo...sitten alkoi tapahtua: Lucky tuli mun saikkuvuoteeseen viekkuun, ja siinä aamulla sitten luin jotain, ja yhtäkkiä haisi todella pahalle...totesin ensin ääneen et 'Hyi miten sun pieru noin pahalta haisee!' ...ja Lucky siinä ihmetteli itsekin. Sit se hieman siirtyi...ja sit se haju vasta VAHVISTUIKIN!!! Sillä tyhjeni ANAALIRAUHASET mun uusiin patjoihin jotka just olin ed päivänä saanut! No siis lakanalle, mutta miten nopeeta tää Prinsessa pääsikään ylös...siis ei todellakaan nopeeta ja ennenkuin sain Luckyn huudettua ALAS sieltä sängystä...Ja minä ensin ponkaisen yhdelle jalalle, ja siittä kepeille ja siittä sit pyörätuoliin! Ihan ei helpolla lähteny se lakana siitä sängystäkään, ku oli niin hyvin pedattu siihen... Niin ja sen lakanan kuljetus sitte...millä...joo lattiaa pitkin kyynärsauvalla edessä tökkien...ja ULOS! Hyi HEMMETTI!!!! Oksennus meinas tulla mulla!!!! 
Ei 'muutaku' lakanan vaihtoon...just...muutaku...
ihan helppoo ei ollu sen voin vaan kertoa...

Joono sitte oli taas pikkasen rauhallista, kunnes Lucky alkoi yökkään...ja yökkäs tietenkin meidän ihan ainoan maton yläpuolella: julmettoman ison paksun karvamaton päällä! Minä aloin huutaa, eikä Lucky meinannu tietenkään pystyä siirtymään kun voi pahoin, ja minä HUUSIN kovempaa! Ja siirtyi, askeleen verran. Huusin VIELÄ KOVEMPAA! Ja sain kuin ihmeen kaupalla Luckyn siirtymään kivilattian puolelle....

Tässä sitä oksennusta ihmetellään...

Ja minä miettimmään, että miten ihmeessä sen nyt tuosta siivoan...Ei muutakuin samallalailla kuin muutenkin ollaan aina tehty, mutta vain istualtaan:

Mun onni tällä kertaa oli,
 että oksennus oli kiinteää, eikä juurikaan vettä. HUH!

Joo harjalla ja kihvelillä. Mutta sitten sen kihveli'setin' siirto...niin siis miten...Rullatuolilla, siirsin settiä siten, että aina pikkupätkä kerrallaan niin pitkälle kuin mun käsi tuolista ylettyi. Ja sitten siirto rullatuolilla, ja sitten taas setin siirto jne...Kunnes sain sen eteiseen. 

Täs ollaan jo eteisen puolella...


Edes sinne, ettei haise koko kämpäs. SILLÄ en olisi sitä millään saanut keittiöön roskikseen, JA en halunnut sen haisevan sitten sielä keittiössä!  Voijeeeeeeeeeeee !!!! Näinkin YKSINKERTAISET normi jutut on kyynärsauvarullatuoliyhdistelmällä ihan mahdoton tehtävä ja AIKAA noihin meni noin 15min, kun normisti olis varmaan kestäny joku 5min korkeintaan.



Sitten Lucky pihalle.....Huh...


No comments:

Post a Comment